Grill/ Lchf-recept/ Paleo/ Tillbehör & övrigt/ Vegetariskt

COLE SLAW

Cole slaw är min senaste stora favorit här hemma. Har man bara lite färdig cole slaw i kylen så kan du slänga ihop en fantastiskt god lunch eller middag på ett ögonblick. Extra god blir den om du hackar lite purjo och blandar ner. Helt sjukt gott och mättande sätt att få i sig den nyttiga kålen. Testa om du inte har gjort det redan!

Cole slaw, 4 port

  • ca 7 dl finriven eller strimlad kål (blanda gärna vit och röd)
  • ca 5 cm purjo, finstrimlad
  • 0,75 dl creme fraiche
  • 0,75 dl majonnäs (ta 1,5 dl majonnäs och hoppa över cf om du vill ha helt mejerifritt)
  • Salt och grovmalen svartpeppar

Strimla kålen i en matberedare eller med en osthyvel. Skär pujon i fina halvmånar och blanda med kålen. Ha i creme fraiche och majonär. Blanda runt tills all kål är täckt. Vill du ha mer ”gegga” så tar du helt enkelt i lite mer. Smaka av med salt och peppar

Annat som kan intressera

3 Kommentarer

  • Reply
    Veckomeny för viktminskning |
    3 januari, 2016 at 10:11

    […] – stekt kyckling motsvarande en handflata med fingrar, ca 1-1,5 dl cole slaw och ca 1-2 dl valfria […]

  • Reply
    Eva Lindblad
    6 januari, 2016 at 08:53

    Vad är det för korv på bilden, ser ut som frukostkorv. Mmm… det var längesen!

    • Reply
      admin
      6 januari, 2016 at 09:08

      Minns inte exakt men köper bara hem korv med hög kötthalt så någon sån variant :)

    Lämna ett svar